Очна сесія для вчителів початкових класів та заступників директорів з НВР по підготовці для роботи в умовах НУШ
Програма навчальних занять (тренінгів)
М. 1. СУЧАСНИЙ ВЧИТЕЛЬ ЯК ПРОВІДНИК ЗМІН.
1.1. Концепція Нової української школи. Виклики, що стоять перед початковою школою. Чинники якісної початкової освіти. Мета і головні компоненти Нової української школи: дитиноцентризм, компетентнісний підхід, педагогіка партнерства.
1.2. Новий Державний стандарт початкової освіти (загальний огляд документа).
1.3. Нові професійні ролі і завдання сучасного вчителя в контексті концепції Нової української школи.
1.4. Особливості розвитку дітей 6–7-річного віку. Початок навчання у школі: вплив на емоційний стан і поведінку дитини. Особливості психічних і пізнавальних процесів.
М. 2. ЗМІСТ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ У ВИМІРІ СЬОГОДЕННЯ.
2.1. Принципи Державного стандарту початкової освіти.
2.2.Зміст освіти: освітні галузі. Типова освітня програма. Освітня програма закладу освіти. Базовий навчальний план. Календарне планування (огляд).
2.3. Планування на тиждень. Планування на день. Навчальні види діяльності, в основі яких діяльнісний підхід
М. 3. ОРГАНІЗАЦІЯ ЕФЕКТИВНОГО І БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА.
3.1. Роль учителя у формуванні психологічного безпечного середовища. Забезпечення права вибору. Формування спільних цінностей.
3.2. Встановлення правил.
3.3. Практика ранкових зустрічей.
3.4. Фізичне середовище. Навчальні центри/освітні
осередки. Навчальні матеріали та їх організація.
3.5. Участь дітей в організації освітнього середовища.
М. 4. ІНТЕГРАЦІЯ: ТЕМАТИЧНИЙ І ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХОДИ.
4.1. Інтегроване навчання. Формування міжпредметних компетенцій у процесі тематичного навчання.
Тематичне планування. Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в освітніх галузях (мовно-літературна, математична, природнича, інформатична, соціальна і здоров’язбережувальна, громадянська та історична, мистецька тощо).
4.2. Діяльнісний підхід. Критичне мислення і вирішення проблем. Стратегії розвитку критичного мислення.
М. 5. ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ/ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ».
5.1. Навчання грамоти: читання, письмо, креативне письмо.
5.2. Математика: маніпуляції з предметами, задачі.
5.3. Інтегрований курс «Я досліджую світ»: дослідження, соціальні навички.
5.4. Кооперативне навчання у формуванні соціальних навичок.
М. 6. ГРА ПО-НОВОМУ: НАВЧАННЯ ПО-ІНШОМУ З LEGO.
6.1. Погляд в майбутнє крізь призму педагогіки гри.
6.2. Освітній потенціал гри з LEGO.
6.3. Методика компетентнісного навчання «Шість цеглинок».
6.4. Проектна діяльність.
М. 7. ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ.
7.1. Мета і цілі оцінювання у сучасній школі. Формувальне оцінювання.
7.2. Спостереження і ведення записів.
7.3. Основні аспекти процесу оцінювання. Вербальне оцінювання. Відстеження індивідуальних досягнень учнів. Надання зворотного зв’язку. Контрольно-оцінювальна діяльність.
7.4. Технологія портфоліо.
М. 8. ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА: СУТНІСТЬ, ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ.
8.1. Основні шляхи співпраці з батьками. Форми спілкування: формальне й неформальне спілкування, батьківські збори, індивідуальні зустрічі з батьками, батьківська кімната.
8.2. Залучення батьків до освітнього процесу: батьки як помічники вчителя.
М. 9. ОСНОВИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ.
9.1. Основні поняття: інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами.
9.2. Механізми надання додаткової підтримки: асистент вчителя, індивідуальна програма розвитку.
9.3. Особливості роботи з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку в умовах загальноосвітнього навчального закладу
М. 10. КОНСТРУКТОР НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ.
10.1. Державний стандарт початкової освіти як основа конструювання навчальної програми.
10.2. Конструктор навчальної програми.
10.3. Календарне планування.
ЗАХИСТ АВТОРСЬКИХ РОЗРОБОК